Målsättning våren 2008

Ja på torsdag kl 17.00 i sockerbiten är det dags igen!
Men vad är det nu vi skall sikta på med vårens träning? Jag gillar att ha ett mål att sikta på och det tror jag är bra för er också. Vad är då målet på lång och kort sikt. På lång sikt är det naturligtvis EM och VM guld  2020 ;-) men på kort sikt dvs nu under våren så är det två saker som jag tycker att vi kan ha som mål.


1. att få ihop en bra grupp med bra sammanhållning.

   
Här tänkte jag att vi skall ha lite andra aktiviteter än bara gympa så att vi lär känna varandra lite mer samt något träningsläger. I februari har jag lite funderingar på om vi inte skall ha en lägerdag. Dvs vi träffas på fredagkvällen i AG-hallen tränar, leker, äter och sover över till lördagen där vi avslutar med vår vanliga träning.
Skulle det vara en bra grej?

2. att alla skall klara RM0 

Här handlar det om gymnastik igen. Tävlingsprogrammen som finns kallas RM1 - 4 där svårighetsgraden ökar efterhand som man blir äldre. RM0 är "nybörjarvarianten" som man inte tävlar i på riksnivå men som passar bra på lokal nivå. Vi kommer under våren att anordna en tävling för oss själva där vi kör programmet enligt RM0.
Svårighetsgraden är sådan att jag tror att alla, med lite träning, kan klara det innan vårterminen är över.  
Länken nedan visar RM0 programmet. Jag skall skriva ut det och ta med mig på någon träning framöver. 
   

http://www2.gymnastik.se/files/%7B9CB89A60-823C-44FB-BD32-20346EEE3E2F%7D.pdf

Låter det som vettiga mål? Tyck gärna till genom att lämna en kommentar( både föräldrar och barn )


Kommentarer
Postat av: Linus Norryd

Linus blev eld och lågor tyckte att det skulle vara jätte roligt med en lägernatt. Här kommer en liten rolig fågel från oss. Funkar tydligen inte att gå in genom denna, den heter taktfull fågel, kolla den.
Vi ses på lördag.
Linus och Madde
http://www.youtube.com/watch?v=kBTI5Kr3HAw

2008-01-13 @ 20:56:10
URL: http://frigymnasterna.blogg.se
Postat av: Max Andersson

Hej

Max tycker också att detta är en utmärkt idé, önskar att aktiviteten läggs efter den 8/2.

Tack för idag.

Max

2008-01-17 @ 19:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0